Ті, з ким і для кого я працюю — мої найкращі у світі діти.
О.В. Нетяга, керівник гуртка "Бісерна казка"
О.В. Нетяга, керівник гуртка "Бісерна казка"
В нашій школі працює гурток “Бісерна казка” під керівництвом Ольги Вікторіни Нетяги. Гурток вже має свою історію. “Бісерна казка” розпочала свою діяльність ще у 2004 році, а у 2007 здобула почесне звання “Зразковий художній колектив”.
Гуртківці з великою радістю і гордістю беруть участь у виставках декоративно-ужиткового мистецтва різних рівнів — від шкільних до Всеукраїнських.
Для багатьох учнів ЗОШ №10 бісероплетіння стало справжнім хобі, адже ніяка річ так не зачаровує, як та, що зроблена своїми руками.
Гуртківці з великою радістю і гордістю беруть участь у виставках декоративно-ужиткового мистецтва різних рівнів — від шкільних до Всеукраїнських.
Для багатьох учнів ЗОШ №10 бісероплетіння стало справжнім хобі, адже ніяка річ так не зачаровує, як та, що зроблена своїми руками.
З ІСТОРІЇ БІСЕРОПЛЕТІННЯ
Перші прикраси з бісеру, що дійшли до нас, з'явилися ще в Давньому Єгипті. Велике поширення мали намиста, браслети, в які любили себе наряджати східні жінки. В Європі з X століття бісер виготовлявся у Венеції.
Своїм зовнішнім виглядом бісер нагадує маленькі зерна, забарвлені в різні кольори. Вони можуть бути скляними або металевими з крізним отвором для просмикування ниток. Для приготування бісеру з прозорого або емалевого скла витягуються тонкі трубочки, які розрізають на шматочки і, зміщавши з піском, поміщають в металеві циліндри. ВІД сильного нагрівання і швидкого обертання циліндрів трубочки округляються, одержують форму бісеринок, а після цього їх полірують. Металевий бісер одержують шляхом штампування.
М.В. Ломоносов, побувавши в Європі, був вражений красою цих прикрас, Він і заснував першу в Росії майстерню по виготовленню бісеру в середині XVIII століття.
Вироби з бісеру — сумочки, гаманці, бювари, намиста, браслети, ярмулки, чубуки, а також картини-панно — були поширені в в кінці XVIII століття і в першій половині XIX століття.
Для робіт з бісеру особливо характерний інтерес до сюжетних зображень, в яких від галантних, пастушачих сцен поступово переходили до побутових з поміщицького і селянського життя.
Візерунки для бісерних робіт виконувалися на папері в дрібну клітину, кожній клітині візерунка повинна була відповідати бісеринка. В селянському побуті були особливо поширені такі прикраси, як намиста, моністи, для нанизання-плетіння і бісерного вишивання яких використовувалися голки, а для в'язання — гачки. В бісерному тканні замість пряжі заправляли бісерну нитку.
В ранніх бісерних роботах переважає опаловий і молочно-білий фон, який якнайповніше виявляє барвистість візерунка. Пізніше, з 30-х років XIX століття, він замінюється бірюзово-голубим і світло-бузковим. З найбільшою повнотою декоративні можливості бісеру були виявлені в зображенні кольорів.
Своїм зовнішнім виглядом бісер нагадує маленькі зерна, забарвлені в різні кольори. Вони можуть бути скляними або металевими з крізним отвором для просмикування ниток. Для приготування бісеру з прозорого або емалевого скла витягуються тонкі трубочки, які розрізають на шматочки і, зміщавши з піском, поміщають в металеві циліндри. ВІД сильного нагрівання і швидкого обертання циліндрів трубочки округляються, одержують форму бісеринок, а після цього їх полірують. Металевий бісер одержують шляхом штампування.
М.В. Ломоносов, побувавши в Європі, був вражений красою цих прикрас, Він і заснував першу в Росії майстерню по виготовленню бісеру в середині XVIII століття.
Вироби з бісеру — сумочки, гаманці, бювари, намиста, браслети, ярмулки, чубуки, а також картини-панно — були поширені в в кінці XVIII століття і в першій половині XIX століття.
Для робіт з бісеру особливо характерний інтерес до сюжетних зображень, в яких від галантних, пастушачих сцен поступово переходили до побутових з поміщицького і селянського життя.
Візерунки для бісерних робіт виконувалися на папері в дрібну клітину, кожній клітині візерунка повинна була відповідати бісеринка. В селянському побуті були особливо поширені такі прикраси, як намиста, моністи, для нанизання-плетіння і бісерного вишивання яких використовувалися голки, а для в'язання — гачки. В бісерному тканні замість пряжі заправляли бісерну нитку.
В ранніх бісерних роботах переважає опаловий і молочно-білий фон, який якнайповніше виявляє барвистість візерунка. Пізніше, з 30-х років XIX століття, він замінюється бірюзово-голубим і світло-бузковим. З найбільшою повнотою декоративні можливості бісеру були виявлені в зображенні кольорів.
0 коментарів:
Дописати коментар